zondag 10 november 2013

Appelkruimeltaart met cakebodem

Gisteren was het mijn verjaardag dus moesten er taarten gebakken worden.
Voor deze gelegenheid heb ik niet gelet op gezond.
Wel moest het zonder pakjes en zakjes gebeuren.


 
Op de site www.smakelijck.blogspot.nl vond ik een recept voor een appelkruimeltaart met cakebodem.
Aangezien ik wel eens wat anders wilde dan een klassieke appeltaart heb ik deze gemaakt. 
Wij vonden hem erg lekker!! Vooral toen hij nog een beetje warm was.
De combinatie van de zachte bodem met de krokante kruimels en een beetje slagroom, mmmmmh!!

Hier komt het recept:
 
Cakebeslag:
80 gram roomboter, 80 gram suiker, snuf zout, 1,5 ei, 1 el melk, 115 gram bloem, 1 el bakpoeder, klein beetje citroenrasp.

Oven 190 graden.
Alle ingrediënten mixen tot een glad cakebeslag. Verdeel dit beslag in een 26 of 28 cm vorm die bekleed is met bakpapier.

Voor de vulling gebruik je 1 kilo appels (goudreinetten), in blokjes gesneden, gemengd met wat suiker en kaneel.

Deze vulling verdeel je over het cakebeslag maar niet te hard drukken.

Voor het kruimeldeeg:
115 gr. koude roomboter, 115 gr. suiker, 165 gr. bloem, snuf zout, klein beetje citroenrasp.
Meng dit mengsel goed met je handen door elkaar heen tot een kruimelig deeg.

Strooi deze kruimels over de appelvulling.

Zet de taart in de oven voor ong. 50 minuten.

Voor het opdienen bestrooien met poedersuiker, lekker met een bolletje ijs of vanilleslagroom!






Ik had uit de Linda een recept voor een no-bake cheesecake. Deze was idd mooi geworden maar helaas niet heel erg lekker. Het recept ga ik dus ook niet delen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten